استراتژی هایی برای وفادار نمودن مشتریان

1پاسخگویی به موقع به مشتری

مشتریان انتظار دارند که به سوالاتشان در اسرع وقت پاسخ داده شود. برای پاسخ دادن به مشتری از سیستم پاسخ دهی مناسبی استفاده کرده و به صورت منطقی و در زمان بندی مناسبی به سوالات مشتریان پاسخ دهید و اگر به هر دلیلی نتوانستید در اسرع وقت به مشتریان پاسخگو باشید از آنها عذر خواهی کنید.

2-روش مناسب برای پاسخگویی

اجازه دهید که مشتریان روش درست برقراری ارتباط را خودشان تعیین کنند. ایمیل یکی از معمول ترین این روش هاست.  با اختصاص زمان کافی به مشتری می توانید رضایت مشتری را به دست آورید.

3-وب سایت جذاب

یک وب سایت با تصاویر جذاب و محتوای گیرا را تهیه کرده هنگامی که کاربری به سایت شما سر میزند شما زمان کمی برای جذب مشتری دارید. با طراحی خوب سایت خود در کاربران ایجاد انگیزه کنید تا دوباره به سایت شما سربزنند.

4- با چشم مشتریان بنگرید

مشتریان برای خرید کسانی را انتخاب میکنند که ارتباط بهتری با آنها برقرار کنند. به حرف های مشتریان خوب گوش فرا دهید به گونه ای با آنها رفتار کنید که آنها را دوست و آشنای خود می دانید.

 

5- به مشتریان خود آموزش دهید

با در دسترس قرار دادن اخبار، اسناد و آدرس وبلاگ به مشتریان کمک می کنید تا شما را بهتر بشناسند. مقالاتی را تهیه کنید و در اختیار مشتریان قرار دهید با این مقالات شما میزان تخصص خود را به دیگران معرفی می کنید و به جلب اعتماد مشتری کمک میکند.

6-ارتقای اعتبار  وب سایت

مشتریان تا به شرکتی اعتماد نکنند از وب سایت آن خرید نمی کنند و به آن وفادار نمی مانند. شما برای افزایش اعتبار خود می توانید در صفحه تماس با ما اطلاعات کاملی را از خود ارائه دهید. همچنین می توانید موقعیت خود را در نقشه مشخص نمائید و آدرس کاملی از شرکت خود را در سایت خود بنویسید. همچنین می توانید از سابقه کاری خود، تخصص، تیم کاری و… را ارئه نمائید.

7-در قیمت گذاری سیاست داشته باشید

در یک صفحه جدا اطلاعات کاملی در مورد نحوه خرید محصول، هزینه ها، نحوه تحویل، مدت زمان تحویل را قرار دهید. همه هزینه ها را محاسبه نموده و به صورت تک قیمتی ارائه نمائید. مشتریان از شنیدن قیمت های چندگانه به شما بی اعتماد خواهند شد.

8-سایت خود را تست کنید

سایت خود را همواره تست کنید و مطمئن شوید که سایت شما درست کار میکند. تعدادی سفارش تستی بر روی سایت خود قرار دهید و تست کنید که سایت درست کار میکند یا نه. به منظور افزایش بازدیدکنندگان تجارت آنلاین شما نیاز دارد که بطور منظم هر هفته تغییراتی را ایجاد نمائید و تاثیر این تغییرات را ارزیابی نمائید.