گوگل ترندز چیست و چه کاربردی دارد؟
شرکت گوگل در سالهای ۲۰۰۶ و ۲۰۰۷ سرویسی را با نام گوگل ترندز راه اندازی کرد که مورد علاقه وب مسترها و کاربران وب قرار گرفت.
در واقع واژه ترند به معنای روند می باشد و وقتی از ترند صحبت می شود یعنی اینکه اطلاعات لحظه ای مهم نیستند و فقط روند تغییرات قابل توجه است. با این توضیح پی میبریم که با سرویس ترندز می توانیم روند جست و جوی واژه های مختلف را در گوگل مشاهده کنیم.
به عنوان مثال کلمه که مدنظرمان است را میتوانیم ببینیم که چه مقدار و از چه کشورهایی بیشترین جست و جو را داشته است.
یکی از بهترین قابلیت های گوگل ترندز مقایسه آمار جست و جو برای واژگان گوناگون است. افرادی که در زمینه بهینه سازی سایت و سئو فعالیت دارند می توانند با استفاده از این آمار و اطلاعات در زمینه انتخاب کلمات در محتوای خود تصمیم بهتری بگیرند و با همین روش در رقابت با سایر سایت ها جایگاه بهتری در گوگل پیدا کنند.
نکته حائز اهمیت این سرویس این است که شما می توانید کشور مد نظر خود را انتخاب نموده و با توجه به انتخاب خود آمار مربوط به یک کشور را بررسی کنید.
یکی دیگر از موارد جالب گوگل ترندز حالات مختلف تایپ یک کلمه است یعنی می توانیم اختلاف آماری بین دو کلمه را به دست بیاوریم و مشاهده کنیم کدام یک از آنها بیشترین جست و جو را داشته اند و می توان عبارات یا کلماتی که بیشترین کاربرد و شکلی که کاربرتان از آن استفاده کرده اند را بر روی نمودار مشاهده کرد.
حتی شما می توانید در گوگل ترندز به جست و جوی آماری عکسف اخبار ، محصولات و یا حتی دسته بندی هایی از جمله ورزشی ، زیبایی ف کتاب ها ، فناوری ها و غذاها بپردازید.
همانطور که می دانید گوگل همیشه دنبال محتواهای تازه و خلاقانه است این سرویس بهترین راه برای به دست آوردن ایده های خلاقانه تولید محتواها هستند اگر تا به حال برای بالابردن سئوی سایت خود از این ابزار استفاده نکرده اید از همین حالا شروع کنید